Přeskočit na hlavní obsah

Tulimese

z Fleru na Shoptet v černých číslech

O Tulimese

Tulimese.cz vyrábí širokou škálu textilních výrobků pro miminka jako hnízdečka, zavinovačky, povlečení do postýlek, polštářky a další praktické pomůcky. Všechny výrobky vznikají v Pelhřimově v rukou Jany Bláhové a několika místních švadlenek.

Cílem Tulimese je navrhovat a šít kvalitní, praktické a nadčasové produkty, které maminkám dlouho vydrží a neztratí barvu či tvar po několika vypráních. Pro značku jsou charakteristické jemné barvy a něžné, minimalistické motivy.

Výchozí stav

Na projektu Tulimese pracujeme od roku 2020. V té době měla zakladatelka Jana Bláhová za sebou už 12 000 prodaných kousků na Fleru, kde pod profilem Janika B. působila od roku 2016. Prodej přes Fler má pro tvůrce-začátečníky řadu výhod, ale pro rostoucí značku představuje i významná omezení. Například na něj může směřovat pouze facebooková reklama, nelze zde nastavit měření pomocí Meta pixelu, Google Analytics či využívat Google Ads. Fleru navíc autoři odvádí cca 11 % ceny každého prodaného výrobku, což může být finančně značně limitující.

Co se nám povedlo

  • Přenést těžiště byznysu z Fleru na nový e-shop tulimese.cz
  • Roztlačit novou značku, prosadit se v konkurenci
  • Měsíčně dosahovat statisícových obratů. Holky občas doslova nestačí vyrábět
  • S minimem budgetu vybudovat 2tisícovou fanouškovskou základnu na Instagramu
  • Dostat se na stránky Idnes.cz nebo CzechDesign
  • Rozjet spolupráci s influencerkou Lucií Zelinkovou

A co na to klient?

“ADEO mi pomohlo přetvořit můj 'one-woman' projekt na plnohodnotnou firmu. 
Kompletně se postarali o spuštění e-shopu, reklamní kampaně a různá nastavení a měření, která s tím souvisí. 
Já na tyto technické věci moc nejsem, tak jsem ráda, že mi ADEO pomohlo celý projekt rozjet.”

Jak jsme postupovali

1. Strategie a cíle

Prvotní cíl zněl jasně: Založit fungující e-shop a nastavit na něm kompletní měření na všech úrovních. Dále určit ekonomické cíle, jako potřebný měsíční obrat a maximální PNO. Následně strategicky promyslet zacílení kampaní, volbu vhodných kanálů a rozvržení rozpočtu tak, aby začínající brand dosáhl nejen požadovaného objemu prodejů, ale také budoval svou originální image a povědomí o něm neustále rostlo.

2. Realizace

Shoptet jsme zvolili jako nejpoužívanější tuzemskou e-shopovou platformu, se kterou máme vlastní dobré zkušenosti. Autorce jsme pomohli vytvořit importovací tabulku zboží a doladit vizuální stránku e-shopu. Po přechodu na Shoptet jsme nastavili veškerá potřebná měření a bylo načase se pustit do kampaní.

Určení konkurenčních výhod

Vzhledem k velké konkurenci na trhu se zákaznice pro nákup rozhodují poměrně dlouho. Dle našeho klientského dotazníku porovnávaly ⅔ klientek různé nabídky i několik týdnů. Důvodem, proč zákaznice nakonec volí Tulimese, je obvykle lokální česká výroba, kterou se mnohé jiné “české” značky nemohou pochlubit. Zákaznice dále na Tulimese milují kvalitu a preciznost provedení. Tyto konkurenční výhody jsou proto vždy zdůrazňovány v kampaních.

Tulimese.cz vyrábí veškeré produkty v ČR

Předpokládali jsme, že těhotné ženy a maminky malých dětí velmi často vyhledávají konkrétní produkty online za pomocí klíčových slov. To se nám později potvrdilo i z analytických dat a klientských dotazníků. V nastavení jsme vzhledem k velké konkurenci upřednostnili tzv. long tail výrazy (specifické produkty). Díky těm se nám daří na web vodit vysoce relevantní klientky s vysokým konverzním potenciálem.

Díky širokému portfoliu kvalitních produktových fotek nebylo složité rozjet první facebookové kampaně.

Ty byly nyní sofistikovanější, systematicky porovnávaly různá publika a díky Facebook pixelu a Google Analytics byly  jejich výsledky snadno doměřitelné.

Ve Facebookových kampaních se soustředíme nejen na účely jako dosah, zájem či návštěvnost e-shopu, ale zhruba ⅓ rozpočtu vydáváme přímo na konverze nákupu. U konverzí cílíme nejen formou remarketingu, ale i akvizičně. Nezřídka se totiž stává, že se uživatelky přes propagovaný post prokliknou na e-shop Tulimese a něco si objednají.

V roce 2022 jsme si také vyzkoušeli barterovou spolupráci s influencerem, konkrétně s knižní influencerkou Lucií Zelinkovou, která jako novopečená maminka získala od Tulimese zavinovačku a další výbavičku. Její stories nám pravidelně zvyšují návštěvnost instagramového profilu a e-shopu, přivádí nové sledující a pomáhají růstu povědomí mezi vzdělanější skupinou maminek.

Co bude dál?

Tulimese.cz má i jako velmi mladá značka pěkně našlápnuto. Přes občasné výkyvy se od počátku pohybuje převážně v černých číslech. Výkon PPC kampaní se postupně stále zvyšuje. Nadále intenzivně pracujeme na růstu povědomí a budování fanouškovské komunity, přičemž se neobejdeme bez sociálních sítí a influencer marketingu.

V roce 2022 autorka zakládá v Pelhřimově kamenný obchod, což nám otevírá další marketingové příležitosti a výzvy. Plánujeme systematicky pracovat s newslettery a obecně posilovat vztahy se zákaznicemi, aby nám poskytovaly zpětnou vazbu a měly motivaci u Tulimese opakovaně nakupovat a dále jej doporučovat.

Případové studie

nejen tihle už rostou s námi

Gymnathlon

Jak jsme rozhýbali 5 % dětské populace v ČR

Kup si posed

Ze snu o obytném posedu po glampingový byznys

Tulimese

Z Fleru na Shoptet v černých číslech

Získejte strategického partnera

Proč házet peníze z okna? Přes 10 let zkušeností v online byznyse nám dává nadhled, který je pro kvalitní marketing klíčový. Dáme vašemu online marketingu jasnou strategii a směr. Tak, abyste s minimálními náklady dosahovali maximálních výsledků, a vaše značka rostla do podoby, o jaké sníte. Co vy na to?

Domluvit schůzku