blog služby – Adeo blog » Zabijte v sobě lakomství

Zabijte v sobě lakomství

24. 7. 2010 Adeo

Víte, co je hlavní problém všech začínajících webmasterů a především SEO-konzultantů? Lakomství. Jednoduchý pocit vlastní každému člověku, který říká: „Ne, ne, není třeba to kupovat, udělám to raději sám. A není nutné platit za tento software poplatky, tady je podobný zdarma. Téměř stejný…“ Takových příkladů by se našly stovky, ba tiscíe.

Ale pojďme popořádku. Existuje přísloví, které říká, že čím více utratíte, tím více vyděláte. Podstata a význam tohoto výrazu jsou v prostém faktu, že zkrátka pokud chceme svůj výrobek nebo plod své práce prodat, musí být udělán pořádně, pořádně zabalen a dobře propagován. A to něco stojí. Můžeme si samozřejmě texty napsat sami. S chybami stylistickými a možná i pravopisnými. Můžeme se pokusit vytvořit vlastní design, ale to vše bude na úkor poptávky po tom, co nabízíme. Kvalitu dělají odborníci, a pokud budeme jenom šetřit a šetřit, tedy šetřit i na odbornících, skončí naše obchodní úspěchy právě jen u šetření.

Je zarážející, když někdo vydělává na svých internetových stránkách desetitisíce měsíčně, ale nechce zaplatit dvěstě korun za nová stylová tlačítka. Je to samosebou jen proto, že mu uniká potenciál, o který se neprovedením drobné investice připraví. Ovšem, co naplat. Vydělávat desítky tisíc měsíčně a používat starý software za padesát dolarů, to jsme celí my, Slované.

Víte, v čem je problém mladých webmasterů, kteří právě začali pracovat s klienty? Snaží se vydělat, co nejvíce to jde. Na jedné straně ušetřit na všem, na každém odkazu, na každém článku, ale na straně druhé si vymýšlet nejrůznější nesmysly, jen aby klient zaplatil co nejvíce.

Jsem si jist, že mnozí čtenáři poznali sami sebe – zdravím vás :o) Když si uvědomíte, že čím více dáte klientovi, tím více z vašich zákazníků bude spokojených, můžete se teprve vydat na cestu k úspěchu. Klienti začnou děkovat Bohu, že vás mají, a dostanete od nich jak dárky, tak i doporučení. Především je však třeba v sobě potlačovat takové pocity, jako je závist a lakomství.

I já chápu, že většina kolegů bloggerů si účtuje peníze za komunikaci. Osobně také filtruji klienty, kteří mne pouze stojí čas, který s nimi nechci ztrácet.



Celkově mohu říci to, že když se nyní podívám zpět na poslední roky, vidím jasnou zkušenost: Můj internetový obchod značně vzrostl, když jsem přestal šetřit na všem a všude a raději jsem objednal práci u profesionálních grafiků a programátorů. Ano, je možné udělat design i kódování doma, ale bude to podle toho vypadat. Třeba bych se také časem vypracoval, ale…

Ne, raději zůstanu s profesionály.

 
Diskuze [0] Vytisknout článek
 


Vaše reakce*Údaje označené * je nutné vyplnit