Za co berou peníze společnosti, které vytvářejí webové stránky?

25. 11. 2010 Adeo

Myslím, že odpověď na tuto otázku musí zajímat každého, kdo poskytuje své služby prostřednictvím internetu a vyhledavačů, na nichž v mnohém závisí počet eventuelních zákazníků. I samy internetové stránky se však dají udělat dobře, nebo špatně, přičemž špatně to zvládne víceméně každý. Několik podstránek s textem, pár obrázků. Ale nevyplatí se zaplatit raději profesionálům?

Má odpověď není jednoznačná. Pokud se chystáte vytvořit stránky pouze pro sebe, na nichž budete svým přátelům sdělovat své nejnovější nápady, uveřejňovat termíny hospodských setkání a vystavovat fotografie z návštěvy pomníku básníka Jarmila Šlapálka, je zřejmě nejlepší variantou vytvořit si osobní blog na hostingu zdarma, který bude k danému účelu zcela dostačující a navíc zadarmo.

Pokud ale plánujete, že se internetová stránka stane vizitkou vaší firmy, pokud se má web stát účinným nástrojem konkurenčního boje a vábničkou na zákazníky, chcete-li zaujmout a mít zisk, pak je moudré najít společnost, která je připravena a schopna vytvořit takový projekt. A znalosti, které jsou vlastnictvím takovýchto společností, věru stojí za vynaložené peníze.

Zde jsou jenom některé z kroků, jimiž musí projít internetový projekt před prvním představením veřejnosti:

1. Objasnění potřeb zákazníka, koordinace technických specifikací
2. Vývoj stránek. Předložení několika skic zákazníkovi ke konečnému schválení
3. Vývoj struktury webu a struktury databáze
4. Schválení jména domény a výběr místa pro hosting webu
5. Hlavní stavební práce na webu, tedy programování nebo úpravy stávajících CMS dle požadavků
6. Rozložení šablony designu, případně integrace stávající struktury webu
7. Copywriting, čili psaní prodejního textu, popisu zboží, služeb a dalších potřebných informací
8. Umístění textu na stránce a provádění dalších úprav
9. Testování Vašeho projektu kvůli případným chybám a nesrovnalostem
10. Přestřihnutí barevné stuhy, pití alkoholu, zahájení projektu

Ale to není všechno. Po vytvoření internetového projektu vyžaduje tento ještě další péči:

1. Sledování výkonnosti hostingových služeb, a tedy i přístupnost webu pro návštěvníky
2. Doplňování nových článků, přidávání zpráv o společnosti, změny v katalogu produktů a služeb
3. Provádění potřebných změn v designu stránek a jejich struktuře
4. Prosazení webových stránek ve vyhledavačích a jejich uvedení na první místa
5. Zlepšení viditelnosti stránek na internetu: reklama na relevantní fóra, blogy, portály a sociální sítě
6. Umístění a sledování finančních výsledků kontextové reklamy
7. A mnohem více

Veškeré toto úsilí může být v celku nazýváno intenetovým marketingem. A pouze společnostem zaměstnávajícím kvalifikované odborníky, kteří jsou schopni řešit všechny výše popsané úkoly, je možno v otázkách přípravy internetových stránek věřit a svěřit svou budoucnost. Je totiž dobré vědět, že ne každý poskytuje kvalitní služby. Trh je přeplněn studentíky a všeuměly, kteří vás s radostí oberou o peníze a vytvoří jakýsi internetový paskvil, který možná na první pohled bude vypadat jako pěkná stránka, ale po prvních problémech se sesype. Je opravdu třeba vybrat si kvalitu a nenechat se ošidit podvodníky a nešikovnými programátůrky. Pokud hledáte toho pravého tvůrce pro své stránky, mohu doporučit třeba Radka Hulana. Už to, že internet je plný nadávek a špíny házené na tohoto výtečného člověka, svědčí o jeho kvalitách. Je to bohužel tak, že čím lepší jste, tí více šejdířů kvůli vám přijde o práci a považuje za moudré se mstít negativní reklamou. Naštěstí však opravdový odborník umí přesvědčit svou opravdovou odborností a je na chytrých zákaznících, aby si dobře vybrali.

Tedy, kvalitní stránky požadujte rozhodně vždy pouze od odborníků. Vyhnete se problémům s následným fungováním. Jak se říká, nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.

 
Diskuze [2] Vytisknout článek
 


Vaše reakce*Údaje označené * je nutné vyplnit

 
  1. 6. Umístění a sledování finančních výsledků kontextové reklamy, to prostě musí člověk vědět. Lidi soustřeďte se na reklamu ta v dnešní době vyhrává.

    Luky /
  2. Je těžké najít kvalitní levné firmy co vytvářejí webové stránky.

    honzík /