blog služby – Adeo blog » Sedadlo smrti není jenom to spolujezdcovo

Sedadlo smrti není jenom to spolujezdcovo

16. 1. 2011 Adeo

Moderní doba nutí člověka pohybovat se pružně z místa na místo a v mnohých případech je nutné k těmto přesunům využívat silnic a vozidel s gumovými koly. I já jezdím autem, což mi dává příležitost pozorovat situaci v českém provozu. A protože ji nemohu považovat za příliš dobrou, podělím se s vámi o své dojmy a zkušenosti.



Student Agency

Student Agency


Obdobím, kdy se dalo dobře pozorovat, jací řidiči po našich silnicích jezdí, byl začátek prosince, kdy napadl sníh. Sníh na vozovce by samosebou měl být důvodem k zmírnění rychlosti, k zvýšené opatrnosti a tak podobně. Přesto jsem se setkal s mnoha řidiči, kteří i za takových podmínek dokonce porušovali maximální rychlost, tedy nejvyšší rychlost, která je bezpečná za ideálních podmínek.

Jedním z takových setkání se stala má jízda po Strakonické ulici mezi Zbraslaví a Smíchovem. Když jsem tudy vjížděl do Prahy, ovanul mne oblak sněhových vloček letících za autobusem Student Agency, který právě předjížděl ostatní vozidla zasněženým pruhem. V autobuse plném lidí se zhmotnil nadpis tohoto článku, protože všichni cestující seděli na sedadlech smrti, vezeni řidičem, který se zřejmě spíše měl stát závodníkem nebo kaskadérem. Když jsem se na okamžik za autobusem vydal a pohlédl na svůj rychloměr, shledal jsem, že právě i tu nejvyšší povolenou přesahuje, jak dokládá také fotografie.


Student Agency

Student Agency


Každý účastník silničního provozu by se měl chovat zodpovědně, neboť může ohrozit nejen sebe a to, co veze, ale i posádky ostatních automobilů. O to více tíhy pak leží na bedrech řidiče autobusu, na nějž spoléhá několik desítek cestujících, kteří možná ani netuší, že mohou sedět na sedadlech smrti.

Nyní se zamysleme, jak je možné, že agresivních a nebezpečných řidičů je u nás tolik (protože případ hazardéra za volantem autobusu byl pouze jedním z mnoha a mnoha). Stejně jako u většiny ostatních porušování zákonů či předpisů do značné míry záleží na tom, jaké jsou tresty a jak dobře pracuje policie. Kdyby se za porušení rychlosti zavíralo na doživotí a silnice byly zároveň obestaveny policisty s radary, nikdo by nikdy rychlost neporušil. Podobné výsledky by zřejmě přinesl i stav, kdy by tresty zůstaly stejné, ale policie by důsledně měřila a divoké šoféry zastavovala.


Student Agency

Student Agency


Koneckonců, je celkem logické, že pokud je dopravní policie určena k tomu, aby kontrolovala a zajišťovala bezpečnost provozu, a přesto na silnicích bezpečno není, je to její chyba. Nedělá zřejmě svou práci dobře. Rozhodně ne tak dobře, jak by bylo potřeba.

Nezbývá mi než popřát vám mnoho štěstí za volantem a málo agresivních řidičů. A až budete někdy chtít jet autobsem Student Agency, raději nejdříve zavolejte všem svým známým a s každým se rozlučte. Všechna sedadla jsou totiž sedadly smrti.


 
Diskuze [6] Vytisknout článek
 


Vaše reakce*Údaje označené * je nutné vyplnit

 
  1. Oni mají ve studentu celkem slušné sedačky a nutí cestující k připoutání, což si myslím je velký krok do předu. A je to hlavě tlak lidí co je nutí jezdit takhle rychle, kdo by jezdil autobusem například z K.V. do Prahy kdyby cesta trvala 3,5 hodiny.

    Kulich /
  2. To jsi asi ještě neviděl severní QuickBus, který jezdí Rumburk – Praha. To je něco neskutečnýho. Celou cestu se bojíš, že to někam narve, předjíždění v zatáčkách je uplně běžný a na pokuty od Policajstů jsou zvyklí.

    Tonda /
  3. Larry King once wisely commented, „I remind myself every morning: Nothing I say this day will teach me anything. So if I’m going to learn, I must do it by listening.“ That’s totally how I feel. I am thankful to have learned something new today. – Tenis

    Tenis /
  4. S vyzněním článku nesouhlasím. Přidává se do té hromady, která se na nás valí z médií, jakoby snad byla podporována MDČR nebo jiným státním orgánem.

    Neříkám, že je správné, aby řidič autobusu plného lidí jel 90 km/h tam, kde je povoleno max. 80 km/h, zvláště za zhoršeného počasí. Ale taky nesouhlasím s tvrzením, že maximální povolená rychlost je vždy nejvyšší možná, kterou lze ještě jet bezpečně. Naopak na řadě míst jsou zbytečná omezení rychlosti. Také je třeba mít na paměti, že většina tachometrů proměřuje, tedy vašich 90 km/h klidně může být reálných 80 km/h (a je možné, že se řidič autobusu řídí zapnutou GPS, která je přesnější).

    Souhlasím s tím, že jsou dopravní policisté málo vidět a hodně lidí si potom dovolí až příliš. Přesto bych byl velice rád, kdyby se konečně většina české veřejnosti odklonila od známého a zprofanovaného „vysoká rychlost = pirát silnic“. Nebezpečná je zejména jízda agresivní, nebo naopak jízda příliš pomalá, popřípadě nesprávná. Například mě neskutečně vytáčí fenomén D1 v úseku Mirošovice > Praha, kde odhadem dobrá polovina řidičů tvrdošíjně jezdí prostředním pruhem ze tří, i když je zrovna pravý naprosto prázdný a není zničený od kamionů.

    Ale stejně to asi ani já, ani vy, nezměníme…

    empeee /
  5. Je to věc cestujících, aby si hlídali vlastní bezpečnost. Jde o jejich život. Argument „jsem připoután a nevidím na tachometr…“ je jako z první třídy ZŠ (maximálně druhý:-).

    Zbyšek /
  6. Nemůžeš to brát tak tragicky, prostě jel o trošku rychlejš 🙂

    honzík /