blog služby – Adeo blog » Mathercare – mateřská péče o zákazníka

Mathercare – mateřská péče o zákazníka

14. 6. 2010 Adeo

Milí čtenáři, opět přišla chvíle, kdy se vám musím svěřit, jak jsem pochodil při jednom nákupu. Jak možná víte, mám malou, tříapůlletou dcerku a jak je u dětí zvykem, roste ze šatů, sotva je dostane. Tak se stalo, že jsme se ženou shledali potřebným obstarat nějaký letní oděv v aktuální velikosti. Nechceme na potomkovi šetřit a oděvy obvykle nakupujeme v Německu. I v Praze však známe jeden obchod s kvalitním zbožím, který občas navštívíme, a do toho tuto neděli po poledni zamířily naše kroky. Obchod se jmenuje Mathercare a naleznete jej v nákupní galerii Myslbek na Příkopech.


Když jsme vešli, byl obchod zcela prost zákazníků a krom naší rodiny bylo možno spatřit pouze tři prodavačky, jednu manažerku a postaršího hlídače u vchodu. Manželka  přicházela s jasnou představou, takže se ihned jala vybírat barvy a velikosti a následně se odebrala s dcerkou a několika kusy ošacení do zkušební kabinky. Správná velikost se samosebou netrefí hned napoprvé, takže jsem do kabinky přinášel jiné velikosti a ty vyzkoušené a špatné zase odnášel, jak je zvykem, aby se v kabince nehromadily. Jelikož nejsem zběhlý v rovnání šatů v prodejně, ukládal jsem to oblečení, které bylo příliš malé nebo velké, na stůl vedle kasy. Již když jsem přinesl prvních pár kousků, jedna z prodavaček na mne zabučela a zakroutila hlavou. Tomuto signálu jsem však neporozuměl a když se konečně podařilo najít od každého kusu vhodnou velikost, položil jsem na stolek ještě druhou várku vyzkoušeného oblečení.




Prodavačky si za tu dobu, co jsme vybírali, poměrně pěkně popovídaly, aniž by snad byly námi rušeny (až na bučení a kroucení hlavou). Kdybyste snad čekali, že se nám snažily při výběru pomoci, mýlili byste se. Konfrontováni jsme s nimi byli tedy až když jsme chtěli zaplatit. To ovšem nebylo tak snadné, jak by se dalo čekat. Nemladá paní za kasou změnila barvu svého obličeje do červena a jala se mi velmi důrazně vysvětlovat, že zákazníci mají rovnat oblečení, které nechtějí koupit, zpět na ramínka a že to není možné, abych ho takhle házel na stůl. Slušně jsem odporoval, že jsem si nevšiml žádné cedule, která by toto zákazníkům přikazovala, a že jsem raději vše položil na stůl, než abych to při vracení nějak poškodil. Dodal jsem ještě, že když jsem utratil více než 4000kč, není snad zase takový problém šaty po mně vrátit, obzvláště když v obchodě není pražádný nával. Paní prodavačka však opakovala, že u nich se to dělá takhle a basta a kdovíco ještě. Když jsem zkoušel dávat příklady z jiných podobných obchodů od nás i z ciziny, rozkřikla se na mne, až jsem musel nechat přivolat vedoucí.



Poté, co jsem mladé slovensky mluvící vedoucí všechno vysvětlil a paní neochotná zaměstnankyně zapřela, dostalo se mi od vedoucí slušné omluvy. Co se však nestalo. Jakmile vedoucí odešla, utrhla se na mne jiná prodavačka podobného věku, že to takhle nejde, abych jim znehodnocoval zboží. Ohradil jsem se, že položením na stůl se přeci zboží neznehodnotí a raději se s rodinou vydal pryč. Musím říci, že velmi zklamaně.


Opět jsme se přesvědčili, jak moc záleží na výběru zaměstnanců. Je škoda, že obchod tak dobré značky, jako je Mathercare, zaměstnává líné a hádavé prodavačky, které jsou hrubé a nedělají věru dobrou reklamu svému zaměstnavateli. Je veliká škoda, že v této zemi prodávají i dosti kvalitní zboží takhle protivní a neslušní lidé. K budování jména značky je přeci potřeba kromě dobrého zboží i dobrý tým lidí, který svým chováním k zákazníkům upevňuje pozici značky na trhu. Je veliká škoda, že to v České republice nefunguje jako v jiných státech Evropské unie, ale s tímto přístupem to asi hned tak fungovat nezačne.


 
Diskuze [0] Vytisknout článek
 


Vaše reakce*Údaje označené * je nutné vyplnit