Co je to blog?

16. 2. 2010 Adeo

Blog je pro každého něčím jiným. Pro firmu je místem, kde může propagovat své služby a informovat veřejnost o novinkách. Pro jednotlivce je blog místem, kde může zveřejňovat své myšlenky a nápady, kde může klást otázky. Blogy jsou rozličné, jsou čtivé, nudné, odborné i amatérské. Každý blog se však musí nějak vypořádat s následujícími šesti body:

Základní téma blogu.

Neboli předmět stránek a blogu. Je velmi důležité určit název blogu, protože se jej s tématy jednotlivých článků musíte víceméně držet. Měnit název a zaměření blogu již v průběhu jeho trvání je složité a čtenáře to odrazuje.

Obsah blogu.

Blog by se měl přímo dotýkat webových stránek, jejichž je součástí. Těžko budete psát na stránkách webdesignérské firmy blog o počasí. Čím zajímavější obsah stránek a blogu tím lépe. Obsah blogu nemusí být jen na jedno téma, to rozhodně ne. Ale všechny články a témata by měla mít jedno společné pojítko. Duši blogu.

Tip: Nevkládejte do blogu velké obrázky a videa, někteří čtenáři s pomalým připojením nebudou čekat, než se jim načtou.

Design a texty.

Design by měl vždy být spíše jednoduchý, aby na sebe nestrhával příliš pozornosti a nerušil. Zato texty by měly být dostatečně velké, čtivé a čitelné, nejlépe tmavé barvy na světlém pozadí. Na designu nešetřete, vyplatí se to. Samotné texty je dobré si nechat opravit a upravit copywriterem, pomůže vám zvýraznit podstatné, odstraní chyby v textu.

Navigace.

Jednoduchá navigace a struktura stránek je klíčem k úspěchu. Uživatel by se měl dostat pomocí max. 2 až 3 kliknutí všude na vašem webu. Čím rychleji se budou moci dostat uživatelé k informacím, tím lépe. Pro ně i pro vás. Pokud se návštěvníci dostanou přes vyhledavače na vaše stránky a hledanou informaci hned neuvidí (nebo alespoň jednoduchou cestu, jak ji rychle najít), často stránky opustí a hledají u konkurence. Zaměřte se na správnou navigaci.

Optimalizace stránek.

Optimalizace je soubor opatření, které pomáhají zvýšit pozice stránky ve vyhledavačích (Google, Seznam aj.). Čím jsou vaše stránky a vaše blogy výše, tím více lidí se na ně dostane. Nejlépe, ať jste hned na první stránce. Můžete mít zajímavý blog, ale když vás nikdo nenajde, nemá blog smysl. Optimalizaci vám zajistí specializované firmy, ale částečně si můžete pomoci i sami – šiřte blog mezi svými přáteli, zmiňte blog na internetových diskuzích, umístěte odkazy do tématických katalogů apod. Optimalizace stránek je ale běh na dlouhou trať, buďte trpěliví, nejdůležitější je však nakonec obsah.

Reklama. Blog vydělává.

Aby stránky vydělávaly, potřebujete na ně umístit reklamu. Bannery a jiná reklama však návštěvníky spíše odrazují. Co s tím? Hlavní je opět trpělivost. Než si vaše stránky vybudují dostatečnou návštěvnost, reklamám se raději vyvarujte. Až je začnete používat, dobře si vybírejte, jaké výrobky a služby podporujete. Dbejte na dobré jméno svého webu a podporujte jen firmy a projekty se kterými souhlasíte.

 
Diskuze [0] Vytisknout článek
 


Vaše reakce*Údaje označené * je nutné vyplnit